Uncategorized

Un desert de condemnes

Feia temps que una situació no em copçava tant. Espero no sonar melodramàtic, però la situació al Sahara Occidental m’ha ferit l’ànima. I no per la situació en sí. Perquè d’accions brutals en veiem cada dia arreu del món i sembla que hom hauria d’estar immunitzat davant d’aquest tipus de barbàrie. Em dol que cap estat hagi condemnat els fets. Em dol que malgrat que tothom, tothom, sàpiga que el règim, gens democràtic, marroquí està abusant d’un poble cap govern hagi aixecat la veu. Em dol que un Rei tingui captius a societats democràtiques. Em dol que interessos econòmics s’impossin als drets humans.

I no ens enganyem. Molts pocs de nosaltres, si tinguessin responsabilitats d’estat, s’atrevirien a actuar. Quants no prioritzarien el benestar d’uns quants milers de compatriotes a canvi de mirar cap a un altre lloc…

No vull ser moralista. Ni vull justificar res.

Aquest és un fet que em repugna. Que m’avergonyeix. Que m’impulsa a continuar treballant per una societat més justa.

One thought on “Un desert de condemnes

  1. Bé, el primer comentari el pots esborrar. Hi ha hagut una errada a l’hora d’enviar-lo i solament s’ha penjat una part. Ara t’envio el correcte:
    ***********************************************************************

    Aquesta vegada, totalment d’acord amb el que dius.

    Justament acabo de penjar un post sobre aquest tema, en el qual faig una petita anàlisi històrica del com s’ha arribat a una situació tant absurda. La pena és que aquesta absurditat recau sagnantment sobre les espatlles del poble sahrauí.

    Esperem que els països que porten més de 3o anys mirant cap a un altre costat, com tu dius, comencin a moure fitxa.

    Sabem dels equilibris i dels interessos. Ara bé, si un Estat vol ser un Estat moralment considerat com a tal, dic jo que algun topall ha de tenir. En algun moment ha de dir, fins aquí hem arribat. Veurem si són capaços de trobar una solució.

    Crec que en els darrers 35 anys al Marroc se l’ha deixat fer tantes coses il•legals que ara fer marxa enrere és molt complicat.

Deixa un comentari

