Uncategorized

#salvemelbicing

Xavier Trias és un gat vell. El veterà polític té una capacitat innata per escapolir-se dels  problemes, un maestro en el difícil arte
de no mojarte bajo un chaparrón que cantava en Sabina… La moderació ha marcat la seva llarga carrera política i en part és el segell de la seva alcaldia…

Però vet aquí que no li agrada el Bicing.

Durant la campanya de les municipals ja va haver de sortir a la defensiva a jurar i perjurar que estava a favor del Bicing, malgrat que dubto que ningú se’l cregués en aquest punt. I ara sembla que finalment, ha trobat la manera de punxar-li les rodes a un projecte de transport públic urbà que la ciutadania havia rebut amb els braços oberts.

En Trias no comprèn al més jove dels transports públics. De fet no el visualitza com a tal. No ha vist com el servei de bicicletes públiques ha transformatels barris i a tots aquells que els habiten. Ja no són només els 120.000 usuaris actuals de les bicicletes vermelles. En aquests 5 anys i mig hi ha hagut una petita revolució, una pacífica invasió de bicicletes privades. I el que és més important, una nova manera d’entendre, de viure la nostra Barcelona.  De fer-la més pròxima, més neta, més rebel, més dels ciutadans…

A més el model de finançament era totalment coherent amb els principis del servei. Els ingressos de l’ àrea verda complementaven les quotes dels abonats per cobrir els costos. Una política integral que aconseguia més fluïdesa, millor qualitat ambiental, més confortabilitat als barris i més espai pels vianants.

La mesura més populista del Xavier Trias, la gratuïtat de l’abonament per a aquells conductors sense multes, ha ferit greument  Bicing. El preu de l’abonament anual s’incrementarà en un 116%. I es que les polítiques populistes sempre comporten costos afegits.

Trias menysprea el Bicing. No comparteix un model d’ èxit, amb molts usuaris joves (el 44% tenen entre 25 i 35 anys), i que ha estat copiat o ha inspirat a moltes ciutats del món.

I és veritat que encara ens queda per aprofundir en la cultura ciclista. Però el bicing ja és una part, una icona, de la nostra ciutat.

5 thoughts on “#salvemelbicing

  1. Retroenllaç: Catalunya Desigual | Una hora de son menys al dia...

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s